Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAoki, Ted T.
TitelCurriculum Approaches to Canadian Ethnic Histories in the Context of Citizenship Education
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCitizenship; Citizenship Education; Community Attitudes; Critical Thinking; Cultural Awareness; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Ethnic Studies; Group Experience; Higher Education; Textbook Evaluation; Canada
AbstractBooks in the Canadian Ethnic History Series are used to explore three curriculum approaches to citizenship education. The books are reviewed in terms of (1) increasing citizens' knowledge, (2) providing accurate interpretations of the experiences of specific ethnic groups, and (3) encouraging critical reflection about Canadian quality of life. (AV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: